Search This Blog

Her Engagement Day 04-01-14

Hey ya!..ops
Assalamualaikum semua.. 1st time in my life involved in an engagement discussion(walau hanya mendengar).
Actually Luna ditugaskan sebagai Official Photographer(xde la pro sangat kan).
And for my cute sister angkat (Sharifah Raudhah) engagement day. yey! congrat to her.
Sangat la excited dan meriah. Thankz to her la sebab kalo tak Luna tak merantau melihat adat orang kan!.

Ok here some of the picture!


ahha!...here comes the rombongan belah lelaki. Orang utara oke! tempat Luna sambung study dedulu.



And this one below adalah istiadat rombongan lelaki. Diorang kena bawak tepak sireh dan segala kelengakap untuk makan sireh(Daun sireh, kapur, gambir, pinang, kacip).
Mak angkat saya cakap "Yang teruna/dara kena makan daun sireh yang uratnya bercantum. Kalau jumpe n makan maka cepatlah jodohnya sampai. InshaAllah"..who knows His Mercy right?!

Oke..kalo cakap pasal rombongan meminang, mesti ada bawak hantaran kan. Opcos lah. Yang bawah ni hantaran balas dari pihak perempuan. 9 dulang semuanya.

Majlis dah pon bertemu kata sepakat dan rombongan meminang dah diterima dengan baik. Jadi sepertinya setiap yang dimulakan dengan Bismillah perlulah diakhiri dengan doa syukur kepada Yang Maha Esa.

Hehe...where is the bride to be?!haha here its comes.. comel gituh! Picture yang official punya xboleh dikongsi ok. Kena mintak kebenaran dari tuan badan! 

Haaa.....yang bawah ni melegakan penat lelah kami. Comel kan?..anak Kak Nina (akak pada orang yang bertunang ni)

So..after all this time Allah always give us what we needed most and not what we want to. Thanks for Allah because of His Mercy that lead us and mempermudahkan majlis Pertunangan ni. Alhamdulillah.

My Mak angkat tanya bila saya punya turn...?! and my answer is......
"InshaAllah..dah makan daun yang bertemu urat tadi..tu maknanya tak lama lagi la..." *(sambil gelak sakan)

P/S: Kalo taknak tunang-tunang bagai ni agaknya boleh ke ye?..kan ke sume barang nek harga sekarang..hahaha