Search This Blog

Rahsia

Broga Hill

Hingap mesin ciptaan manusia
Kosong jiwa sesak dada
Kotaraya hutan besi dan kaca
Ronta...

Desak hati mencari nyawa
Yang hilang dalam terang
Hiruk pikuk manusia angkuh
Mendabik dada 'akulah raja'
Mual...

Rela aku mandi peluh
Rela aku panjat gunung
Demi mencari semangat sementara
Demi mencari diri aku siapa
Lelah...

Pergi jauh aku lari
Mengejar sesaat ilham diri
Baiki deria yang semakin mati
Jiwa manusia yang hampir punah
Parah...

Duduk aku sendirian termanggu
Menangis sendu dalam syahdu
Tuhan banyak tolong aku
Tak pernah Dia tinggal aku sendiri
Walau manusia buat begitu begini
Setia...

Demi satu jiwa
Demi rasa cinta
Demi satu rahsia
Demi aku seadanya
Demi nafas yang dihela
Larat aku jalan mengah aku berhenti
Rahsia tetap jadi rahsia
Rahsia....

No comments:

Post a Comment

Budak Baik Cakap