Search This Blog

Dunia 4 dimensi

Mereka bilang aku garang
Mereka cakap kita temberang
Mereka tuduh buta tuli
Tembak rambang suka suki

Sembang lah...
Mereka macam bentuk tiga segi
Cuma nampak kanan dan kiri
Maklum saja macam tahu takdir diri
Masa tu kan diorang set sendiri
Tahu bila hidup dan sampai bila nak mati

Kata mereka melaung..
Aku hidup kejar harta
Aku lupa ahli keluarga
Aku tak pernah merana
Aku berjaya kerana harga
Aku tak payah berusaha
Aku manusia bertuah nyawa
Aku penting diri saja
Aku.... Aku...aku...
Yang buruk layaknya

Kata aku dalam diam..
Alhamdulillah.. Aku panjatkan
Nyawa aku dari Tuhan
Harta aku milik Tuhan
Susah aku ujian Tuhan
Berjaya aku anugerah Tuhan
Akal itu aku gunakan
Kerna setiap sesuatu milik Tuhan
Tuhan...tuhan...tuhan..
Dia yang merancang aturan
Manusia luar sana cuma terlupa
Tuhan itu raja
Biarlah mereka sendiri rasa
Yang mereka cuma manusia

Dunia empat dimensi
Penuh dengan situasi
Moga jadi pengajaran
Dan hidup berpaksi Tuhan