Search This Blog

Memulakan Perniagaan Internet Bersama AleaCorp

Sambil berjalan-jalan membaca post-post yang menarik di laman iluvislam tadi terbaca artikel mengenai perniagaan menggunakan internet. Seorang hamba allah ini menyiarkan tentang AleaCorp.com dan saya tertarik untuk membuka homepages tersebut.

Menurut apa yang saya faham tentang AleaCorp.com menjalankan perniagaan internet yang diiktiraf kerajaan. Ada disiarkan di berita harian metro tentang AleaCorp.com. Dengan permulaan serendah RM30 ringgit dan boleh membuat pembayaran melalui online dan manual.


Kisah Nabi Muhammad s.a.w berkaitan dengan perniagaan


Di bawah jagaan Abu Talib as, Rasulullah saw telah mula mengikut Abdul Talib as berniaga sehingga ke Syria. Abdul Talib adalah mentor perniagaan kepada Rasulullah ketika muda. Ketika itu baginda dikenali sebagai “Al Ameen”, seorang yang jujur, boleh diharap dan dipercayai.
Oleh kerana kehebatan Rasulullah saw dalam perniagaan, baginda berjumpa dengan isterinya, Siti Khadijah (yang juga seorang usahawan unggul!) ketika berumur 25 tahun.
Apa yang diniagakan oleh baginda? Ianya termasuk, herba, kain, wangian, kismis, kurma, dan juga barangan mewah untuk dijual kepada mereka yang berada. Ada satu ketika, di waktu berniaga, Rasulullah telah memperolehi keuntungan lebih dari usahawan-usahawan lain dalam rombongan yang sama- ini menunjukkan kehebatan baginda dalam berniaga!
p/s: marilah sama-sama kita renungkan dan beramal dengannya. Semoga kita diberkati dan diredhai Allah Taala.

No comments:

Post a Comment

Budak Baik Cakap