Search This Blog

Hadirnya Si Dia Dalam Hidup Saya

Siapa sangka bila kesedihan dan kekalutan pada ujian yang Allah berikan. Dalam kemurungan Allah hadirkan dia dalam hidup saya. Membuang sedikit kesedihan. Meredakan perasaan. Menambahkan kasih sayang. Yang paling penting, dia manja. Siapa?..haaa ni la dia. Mr.Ohyen


Yes! memang seekor kucing Allah jadikan manja, suka pada manusia, pandai bermain, pandai amik hati, tak banyak karenah, pandai buat muka, pandai pujuk, memahami....cumanya dia makhluk yang tak pandai berkata-kata bahasa manusia.

Yang penting dia hadir bila saya betul-betul dalam kesedihan. Betul-betul dalam tekanan.
Betul la pesan Mak, "Mengadu pada Allah bila kita sedih. Bagitahu Allah bila kita gembira. Bagitahu Allah bila kita tertekan. Nanti Allah datangkan pertolongan. Nanti Allah bantu. Sebab ujian datang dariNya dan DIA maha tahu segalanya".

Ok so sekarang saya ada model sendiri bila saya rasa nak tangkap gambar. hehe...Mr.Ohyen the cat pandai posing u olls.


Kenapa saya sedih?. Sebab takde orang nak kat saya. Eh! haha ok gurau...sebenarnya sebab seorang sahabat karib sy (my bff) dah jauh dari saya dan akan makin jauhhhhh. Dah la memang jauh, skang akan makin jauh sebab he'll getting married!.

Well saya happy sangat2 dengar berita ni tau. But at the same time, when the time someone tempat kita mengadu or bercerita dah takde..it;ll be so lonely. Sebab tu la sedih. Sebab dia adalah seorang yang sangat-sangat-sangattttt baik tau. Memahami. But Alhamdulillah...saya selalu berdoa semoga Allah datangkan seseorang untuk dia. Seseorang yang baik seperti dia. My very best friend ever!. And now it's come true. Doakan sahabat saya bahagia sampai syurga. Ameen.

ps: tazabarr nak tunggu kad dari best friend saya itu. wow! hope jadi vvip wedding dia..hahaha jadi penyambut tetamu pon takpe la kot!

No comments:

Post a Comment

Budak Baik Cakap