Search This Blog

Single double triple...

Haa..jenis kita ni manusia seribu satu jenis perangai. Bermacam aggapan. *cakap pada diri sendiri jugak*

Bayangkanlah...walau batang pokok idup tengah panas pon dipertikaikan, ni kan pulak kekaka yang berjalan sensorang sambil jinjet bag plastik bebanyak. (ala single mother gituu). Mesti orang judge punya. Percayalah..Sebab kita pun ada jugak judge orang secara sengaja or tak dan...antara sedar atau separa sedar.



Contoh la macam Luna sendiri...sensorang je, takdak boypren (bagi contoh ja nii). Jalan sensorang pastu awkward sensorang kan.

Orang nengok mesti judge
"Kesian sensorang..baru clash ngan bf la tuh"
takpon yang jenis ganas skit
"La...kesian single. Memilih letew"
Jenis kaki mengata..
"Jenis pompuan sombong...mesti kena tinggal dengan bf dia..padanla"
Yang husnuzun (bersangka baik)..
"Alahai kesiannya...sorang je, sesat agaknya.."

Memang setiap manusia berbeza, dan sebab tu la kita hidup dengan berlainan pendapat. Tapi usah lah berlebih-lebih judge orang sampai boleh mendatangkan fitnah. Memfitnah tu kan lebih buruk dari membunuh seribu umat islam. Ni bukan saya yang kata...ni Nabi Muhammad S.AW yang pesan ok!

So...bawak2 ler kita bertaubat dan beristighfar bila kita lakukan kekhilafan yang tetibe keta sedar. Syurga itu indah kan. Jadi kena la masuk sesama. Jangan duk erati dari luar jek. Peace!